Blog

Mindenki világot akar váltani…Második felvonás

 

Mindenki másképp csinálja

Az előző blogbejegyzésben megnéztük, hogy miként lehet felépíteni egy kerékpár kerék modelljét. A modell felépítése közben alap parancsokat használtunk, míg végül megkaptuk a kész modellt. Ha van egy célod, amit el akarsz érni,  nem az a fontos, hogy hogyan éred el, hanem hogy meg tudd valósítani és létre tudd hozni azt a modellt, amit szeretnél.

A konzultációk során sokszor kérdezték már tőlem, hogy mi a legjobb út a cél eléréséhez, illetve amit ők használnak az rossz-e? A válaszom mindig egy kérdés: Elérted-e a célod? Létre jött a modell? Ha igen, akkor nem rossz az út amin jártál, ahogy létrehoztad. Ha nem, akkor érdemes elgondolkodni, hogy melyik kanyart vetted be rosszul.

Ugyanúgy ahogy az élet más területein Solid Edge-ben is számos lehetőség van egy egy modell felépítéséhez illetve szerelés létrehozásához. Lehetőség van arra, hogy mindenki másképp csinálja, hogy mindenki a saját logikája alapján építse fel modelljeit.

 

Atestreszabashogy használjátok a programot egy idő után kialakul, hogy milyen parancsokat szeretsz vagy éppen nem szeretsz használni. Mikor már megvan a modellezési stílusod lehetőség van a saját szájízed szerint testre szabni a felhasználói felületet. Hogy miért is jó ez neked ? Mit profitálsz belőle, ha most a parancs itt van és nem ott? Erre a válasz egyszerű. Kényelmesebben dolgozol és könnyebb a munka.

 

 

 

Lean a Solid Edge-ben

Nem kell nagyon messzire menni, elég ha csak a saját asztalodat veszed górcső alá. Amikor leülsz dolgozni megvan mindennek a helye a tollaknak, papíroknak, mindig ugyan oda rakod le a kávés csészédet. Egyszóval tudod mit hol találsz. Mondhatni otthonossá teszed az asztalod és jobban érzed magad, hisz átlátod, uralod a környezeted. Ennek természetesen van hivatalos és professzionális módon megfogalmazott definíciója is, akit érdekel itt megtalálhatja a hozzá kapcsolódó fejezeteket.

Most már talán érthető, hogy a Solid Edge használata során miért is jó ha tudod, hogy a parancsaid hol vannak. Nem kell keresgélned a panelok vagy a menük között. Nyugodtan és gyorsan tudsz dolgozni, hisz minden ott van ahol hagytad.

Modellalkotás

A mostani bejegyzésben belekóstolunk egy kicsit a felület modellezésbe. Korábban már megkapargattuk kicsit a test modellezés felszínét, így itt az ideje, hogy ugyanígy tegyünk a felület modellezéssel is. A példa amit megnézünk egy cső befogására alkalmas készülék tervezése.  Csak úgy mint az előző példában nem végezzük el a mechanikai számításokat pusztán a modellezésre helyezzük a hangsúlyt.

Feladat

A feladat egyszerű valamibe be kell fogni, valamivel alá kell támasztani a csövet. A lényeg természetesen, hogy az alkatrész gond nélkül kivehető legyen.

Az ST9-es verzióval sok remek funkciót kaptunk. Többek között a test átvezetés parancsot. Ez nekünk ennél a példánál pont kapóra is jön,a célunk elérésére tökéletesen megfelel.

A címhez hűen nézünk egy másik megoldást is, ahol felületmodellezéssel alakítjuk ki a kívánt geometriát. (2:48-től láthatjátok)

 

A videóból megtanulhatod:

  • multibody létrehozása
  • forgáskihúzás
  • test átvezetés
  • felület létrehozása átvezetett kihúzással
  • vázlat vonal átvétele
  • kivonás

Összefoglalás

Ha eléred a célod, akkor a módszer amivel létrehoztad jó! Az, hogy van-e jobb megoldás, már egy másik kérdés. Természetesen mindig van jobb megoldás, ezért nem szabad ülni a babérjainkon, menni kell tovább. Ahogy fent olvastátok ST9 óta rendelkezésünkre áll a test átvezetés parancs. Jelenleg az ST10 az aktuális verzió, ami szintén rengeteg újdonságot hozott magával. Ha érdekel, hogy milyen új funkciók állnak mostantól rendelkezésetekre nézzétek meg az alábbi honlapot vagy gyertek el hozzánk egy újdonságokat bemutató konzultációra .

 

Jó munkát és a Tippsor legyen Veletek!

Bloggerek

Új hozzászólások