Automatizált gyártástámogatás az EPLM Nyílt Napokon
Az Enterprise Group által rendezett EPLM nyílt napokra 2017. március 22-23-án került sor, fókuszába pedig az Ipar 4.0 világában egyre fontosabbá váló automatizált gyártástámogatás került. Jelen cikkben az első alkalomról (március 22.) láthattok egy rövid beszámolót.
A rendezvény helyéül, a korábbiakhoz hasonlóan, az Enterprise Group Váci úti irodája szolgált. A modern elegancia jegyében berendezett, napfényes iroda, és az ahhoz tartozó hatodik emeleti panoráma – madártávlatba helyezve a város leghíresebb üzleti negyedét, valamint a serényen fejlődő Váci Greens irodaparkot – találó alapot nyújtott az eseményhez. Az előtérben dél-amerikai kávékülönlegességek, üdítők és harapnivalók várták a látogatókat, az Industry üzletág MyArtoo-jának rövid látogatása pedig tovább fokozta a jó hangulatot.
A regisztráció után a látogatókat átvezették az egyik tárgyalóterembe, ahol a PLM üzletág igazgatója, Béke Gyula megnyitotta az eseményt. Őt követte Czifrák Gábor, vezető értékesítő, aki rövid bevezetőjében nagy vonalakban előrevetítette az előadások témáját, illetve azok fontosságát az Ipar 4.0 fényében.
A termékadatok hatékony kezelése
Az előadások első etapjában Cséfalvay István és Czigléczki Attila ügyféltámogató mérnököket hallhattuk, akik a Siemens Teamcenter Rapid Start nevű PLM rendszerét ismertették. A Teamcenter Rapid Start egy előre konfigurált termékadat-kezelési rendszer, ami lehetővé teszi az adatok gyors hozzáférését és hatékony felhasználását. A rendszer többek között képes a több különböző CAD szoftverből származó termékadatok és darabjegyzékek (BOM) kezelésére (Multi-CAD); a műszaki-, folyamatkezelési- és egyéb dokumentációkhoz használt szoftverek (pl.: Microsoft Office, Adobe) integrációjára; vagy akár konfigurált munkafolyamatok létrehozására. A rendszeren belül emellett létrehozhatunk csoportokat és szerepköröket, melyekhez különböző jogosultságokat is rendelhetünk. Ez sokkal átláthatóbbá teszi a közös feladatokat, de kiválóan alkalmazható arra is, hogy a mérnökségen kívüli részlegeknek hozzáférést biztosítson a számukra fontos információkhoz.
Míg István egy átfogóbb, általánosabb bemutatót tartott a rendszerről, annak céljáról és funkcióiról, addig Attila egy gyakorlatiasabb megközelítést alkalmazott, és a kezelőfelület kialakításáról, a főbb funkciók működéséről, illetve az egyes tervező szoftverek és termékadatok Teamcenterbe történő integrálásának módjáról beszélt.
A termékadatok integrációja
Az egyik szomszédos épület kantinjában elköltött ebéd után folytatódtak az előadások – a második felvonásban Gonda Hajnalka, SAP projekt vezető prezentációját tekinthettük meg, amiből megtudhattuk, hogyan alakítható ki adatkapcsolat a PDM funkciók (Teamcenter) és az SAP vállalatirányítási rendszer között. A Teamcenter Gateway megoldása kétirányú információáramlást biztosít, így használatával egyfelől termék információkat adhatunk át meglévő SAP rendszerünk számára, másrészről lehetőségünk van a SAP funkciók elérésére Teamcenter környezetben. Mindez olyan rugalmasságot kínál, amely jelentősen megkönnyíti a komplex folyamatok összekapcsolását és a folyamatáramlást.
Az előadás második részében részletesebb bepillantást nyerhettünk az SAP vállalatirányítási rendszer működésébe kis- és középvállalati környezetre szabottan. Szó esett a rendszer kezeléséről, funkcióiról, bővíthetőségéről és támogatottságáról, de Hajnalka egy projektfolyamati példát is bemutatott, szemléletesebbé téve a rendszerben rejlő lehetőségeket.
Bár kérdések, észrevételek beszúrására az előadások alatt is volt lehetőség, a kifejezetten erre kijelölt, fél órás záró blokkig nem igazán érkezett hozzászólás. Ebben a szakaszban azonban lassan megnyílt a hallgatóság és nagy érdeklődés mutatkozott a Teamcenter és a vállalatirányítási rendszerek integrációs lehetőségeire. Az EPLM csapata segítőkészen válaszolt a felmerülő kérdésekre, valamint kiemelték, hogy a jövőben is állnak minden érdeklődő rendelkezésére.
Forrás: https://www.cnc.hu/2017/04/automatizalt-gyartastamogatas-az-eplm-nyilt-napokon/