Az újdonság ereje és buktatói – szoftverbevezetés, digitális transzformáció és sikeres projektek tanulságai
A kislányom most tanul meg úszni. Minden alkalommal, amikor elindulunk az uszoda felé kinyilvánítja, hogy ő márpedig nem akar jönni. Amikor vége az úszásnak pedig hatalmas örömmel mondja, hogy apa jöjjünk legközelebb is. És ez így megy hétről hétre. Hogy jön ez ide? Elkezdeni valami újat nem egyszerű.
Ha meg is van az elhatározás, akkor is mindig ott a kisördög, hogy az eddigi jó volt, igaz nem volt tökéletes, de működött. Most elkezdünk valamit, amivel csak a nyűg van és egyébként is minek ez nekünk. Ezek és az ehhez hasonló megjegyzések, amiken át kell tudni lendülnünk, hogy a végén eljussunk a „hatalmas örömig”, hogy valami működik.
A vállalati szoftverbevezetés is hasonlóan működik.
Az elején látjuk a jót és ésszel tudjuk, hogy kell ez nekünk! Jók a funkciók, sok problémánkat megoldja stb. A bevezetés során mégis sok buktató merülhet fel, ahol megtörhet a lendületünk.
A mi filozófiánk itt az Enterprise Groupnál, hogy több szem többet lát.

Ebben az esetben, ha dolgoztatok egy rendszerrel, akkor ismeritek minden szegletét. Viszont előfordulhat az a helyzet, hogy az új rendszerben ezt az ismert régi rendszert akarjátok újra látni. Pontosan azokkal a funkciókkal, mint régen és nem tudtok túllépni, hogy az új megoldás másként hozza a jobb eredményt.
Ez a szituáció képes megakasztani egy-egy szoftver bevezetési projektet és ha nem tudtok túllendülni rajta, akkor akár a teljes projekt halálát is okozhatja. Ezért hiszünk abban, hogy a bevezetés teljes időtartama alatt folyamatos konzultációt és tanácsadást biztosítsunk. Így az ilyen kérdésekben külső szakértői szemmel tudunk rátekinteni a problémára, amely sok esetben kiutat és megoldást jelent egy-egy ilyen megakadásnál.
Az idei Trends rendezvényünkön a Termékadat kezelő szoftver (PLM) bevezetésénél felmerülő kihívásokra, kérdésekre és feladatokra fókuszáltunk. Támpontokat, kapaszkodókat adtunk, hogy milyen feladatokra számíthattok a bevezetés során és azokat miként érdemes megfogni, kezelni. Nem árulok el nagy titkot, hogy sok múlik az előkészületeket és a tervezésen.
Mutattunk technikákat arra is, hogy miként tudjátok megvalósítani a migrációt úgy, hogy ne menjetek a Dunának közben.
Ügyféltámogató mérnök, szakterülete a Solid Edge modellezés, rajz környezet, nagy szerelések.
Érettségi után a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki szakon folytatta tanulmányait. Itt fogalmazódott meg benne, hogy a gyártástechnológia az, ami hozzá a legközelebb áll, így abba az irányba szakosodott. Az évek során gyakornokként kipróbálta magát az Audi-ban és a Rábában is, így értékes tapasztalatokkal fejezte be tanulmányait. 2012 januárjában kitüntetéssel diplomázott a BME Gépészmérnöki Karán. Ezt követően helyezkedett el a Siemensnél. Ettől számítva 4 évet töltött el a cégnél először Nürnbergben, majd Karlsruhéban. Az itteni tevékenységét Teamcenter és hozzá tartozó CAD intergrációk támogatásával kezdte, majd innen lépett tovább a következő szintre, amikor már a következő verzióhoz tartozó fejlesztéseket tesztelte és segédkezett az esetleges hibák javításában. 2015 októberétől ismét visszatérve Magyarországra a jelenlegi munkahelyéről ügyféltámogatóként igyekszik segíteni ügyfeleinket a felmerülő problémáik megoldásában.