Blog

Keyshot renderelés 20 perc alatt?

Renderelés: Fotórealisztikus, háromdimenziós megjelenítés, árnyékkal és tükrözéssel

Előfordul, hogy egy terméket több hónapon keresztül tervezünk. A tervezés és a fejlesztés különböző fázisain keresztül egy ötletből egyre részletesebben valósul meg a kész szerkezet. Erről a szerkezetről szeretnénk katalógusképet vagy internetre, közösségi médiákra valósághű látványterveket készíteni. A Solid Edge telepítésekor feltelepült mellé a Keyshot nevű renderelő szoftver. Ennek a programnak a képességeit fogom bemutatni ebben a cikkben.

Mire lesz szükségünk a rendereléshez?

Amikor már digitálisan elkészül a komplett termékünk, akkor tudunk belőle fotorealisztikus látványterveket készíteni. Ekkor egy gombnyomásra vagyunk attól, hogy folytassuk a munkát Keyshot-ban. Solid Edge-ben automatikusan átveszi az alkatrészeket és az alkatrész felület színeit. A számítógépünkből, elsősorban a processzorunkra lesz szükség, továbbá a Keyshot 9-es verziójától a a videókártyánk használata is nagyobb hangsúlyt kap, mellyel felgyorsíthatjuk a folyamatot.

Keyshot használata

A Keyshot elsősorban .bip kiterjesztésű fájlokat használ. Amikor egy munkánkat félbehagyjuk, vagy elmentjük, akkor “bip” kiterjesztésű fájlokat tudunk majd készíteni. Lehetőségünk lesz saját képeket, textúrákat felhasználni a rendereléshez, ekkor egy csomagot (save as package) mentünk ki, mely tartalmazza a további fájlokat így egy másik gépen folytathatjuk a munkát.

A Keyshot felülete Felső menüsorra és 2 nagyobb menü tömbben található.

A bal oldalon található (zöld) rész a könyvtárak funkció, melyben előre definiált anyagok és felületstílusok (textúrák) találhatók, drag&droppal funkcióval pillanatok alatt hozzá tudunk adni új anyagot a meglévő modelljeinkhez. A színeket különböző csoportosítás alapján is választhatunk a keverés funkción kívül. Az iparban elterjedt RAL színkód szerint is rátalálhatunk a gépünk színére. Továbbá felhőben kutathatunk mások által készített és közzétett anyagok és modellek között, melyek pillanatok alatt használhatók letöltés után.

A jobb oldalon (piros) pedig a modell és környezeti beállításokat tudjuk testre szabni. Az alkatrészeket itt is tudjuk mozgatni skálázni, különböző fény és Kamera beállításokat tudunk létrehozni. A végén pedig a kép méretét és minőségét tudjuk beállítani. Itt különböző effektusokkal tudunk módosítani az összképen, melyeket képmanipulátor programokban alkalmazunk.

A Felső sor jórészt a gyakrabban használt általános funkciókat jeleníti meg, és rengeteg gyors kapcsolóval. Itt található a “Teljesítmény mód” hasonlóan a Solid Edge 2020-as funkciójához. továbbá a kamera mozgatásáért és a perspektíva módosításáért felelős gombok.

Mennyi idő alatt renderelek egy jó képet?

Ez attól függ mennyire szeretnél jó képet készíteni. Órákat el lehet tölteni a gép előtt mire megtaláljuk a megfelelő beállítást, de akár 15-20 perc alatt is látványos eredményekre lehetünk képesek. 🙂

A videót kb 10x sebességre gyorsítottam.

Ha már megvannak a megfelelő beállítások a nagyobb méretű és részletesebb kép renderelését elég a munka befejezésekor elindítani és másnap reggel pedig megnézzük az eredményt.

A videóban készített gyors kép:

Ez pedig a videó utáni nagy felbontásban. Ezt a Keyshot 10 percig renderelte, egy kávészünet. 🙂

Videók renderelése:

Solid Edge animáció készítéséhez az RRA funkcióját használjuk. Ez egy mozaik szó: Robbantás, Renderelés, Animáció. Nem véletlenül kapcsolható innen a renderelés funkciója. Innen lehetőségünk van Solid Edge animációinkból videót renderelni. Beállíthatjuk a videó felbontását és a másodpercenkénti képkockaszámot (FPS), a minőség nagyon szépen skálázható innentől már csak a renderelés eredményére kell várnunk.

Beosztás: ügyféltámogatási mérnök
Szakterületek: Solid Edge, Keyshot

Szakmai életút:

3 évig oktatással foglalkoztam az NCT Akadémia felnőttképző intézményben. CNC programozást és Solid Edge kezelését tanítottam a diákoknak. Majd 3 évig az NCT Kft. szerszámgépgyárában szereztem tapasztalatot szerszámgép tervezőként. Napi szinten találkoztam a tervezés során felmerülő feladatokkal és ismertem meg a Solid Edge által felkínált lehetőségeket…

Hobbi:
Olvasás, Renderelt képek készítése, 3D nyomtatás

A szerző további cikkei »

Új hozzászólások

    Archívum