Mindenki világot akar váltani…

Mindenki világot akar váltani…, de hogy miért is ezt választottam a bejegyzés címének, arra máris rátérek. Előző héten olvashattátok Balázs kollégám cikkét, ahol megosztotta veletek a Solid Edge-el való megismerkedésének történetét. Olvashattátok, hogy a hagyományos környezettel kezdte, mint sokan mások, majd szépen lassan haladt tovább, de nem akarom elmesélni a cikket, inkább olvasd el, ha még nem tetted meg.

Szóval mindenki világot akar váltani, de vajon rendjén van ez így? Amikor belekezd az ember valamibe, legyen az egy új nyelv egy új sport vagy akár egy új programnak a használata, mindig kitűz célokat (megjegyzem nagyon helyesen). Ezek a célok mindig valamilyen világmegváltó célok. Ha nyelvet tanul az ember, akkor a cél, a magabiztos beszéd, de legalább egy sör kikérése a kocsmában. Ha sportolni kezd az ember, a cél hogy jó legyen benne, jobb mint az edző társak, és ha egy tervező programot kezd el használni valaki, akkor egyből gépet, autót vagy akár konyhabútort szeretne tervezni, természetesen a végén valami frankó renderelt képpel. ÉS EZ ÍGY VAN RENDJÉN!

 

Kezdeti lépések

Fiatalabb koromban sokat hallottam, hogy tanulj meg előbb sétálni aztán futni. Akkor nem igazán foglalkoztam vele, mert ugye futni sokkal jobb, mint sétálni. Na meg hát gyorsabban érem el a célom. Most már belátom, hogy igenis van értelme és létjogosultsága ennek a mondásnak. Ha kitűzöl nagy célokat, az teljesen rendben van, tervezz autót vagy bármilyen összetettebb gépet, célnak ez kiváló.

A lényeg, hogy csak szilárd alapokra lehet építkezni. Amíg a sportban nincs megfelelő izomzatod, nem tudsz gyorsan futni. Ugyanígy amíg a tervező programban, nevezzük nevén a gyereket Solid Edge-ben, nincs meg az alap, addig bizony elég kínkeservesen fog összeállni az az autó.

Ahhoz, hogy meglegyenek az alapok számos lehetőség áll rendelkezésünkre

 

Ötletek az alapok elsajátításához

Az alapok megszerzése elég melós dolog. Ez az a rész, ami kevésbé látványos és mondjuk ki elég száraz az anyag. Ha nyelvet tanulsz ott is a szavak elsajátítása elég fárasztó, de amikor már készség szinten használod, azaz kommunikálsz az már elég frankó. Ha párhuzamot akarok vonni a nyelvtanulás és a szoftver tanulás között, akkor a parancsok jelentik a szavakat és a felépített modell jelenti a mondatot, végül pedig az összerakott szerelés jelenti a kommunikációt. Úgy ahogy szavak nélkül nincs mondat és beszélgetés, úgy parancsok nélkül nem tudsz létrehozni modelleket, majd belőlük a kívánt szerelést. Ahogy beszédben is minél több szót ismersz, annál szebben, választékosabban beszélsz, úgy a Solid Edge-ben is minél több parancsot sajátítasz el, annál könnyebben és pontosabban tudod megvalósítani mindazt, amit elterveztél.

Az alapok elsajátításánál több út közül választhatsz.

  1. Az egyik lehetőség, – nagyon jó lehetőség -, ha követed Huszár András kollégám blogbejegyzéseit a Tippek Trükkök sorozatot. Nézd meg érdemes!
  2. Solid Edge önképzés
    Solid Edge – Tanulás
    • A Solid Edge saját maga is tartalmaz leckéket, amiken keresztül elsajátíthatod az alapokat. Elég száraz anyag, tudom végig csináltam én is, de megéri.
  3. Enterprise Group képzések
    • Mi itt az Enterprise Groupnál is biztosítunk képzéseket. Két szinten alap, illetve haladó konzultációkat tartunk. Egy-egy ilyen konzultáció három napot vesz igénybe.
  4. Iskolapad (középiskola)
    • Ha még az iskolapadot koptatod, akkor lehetőséged van különböző tantárgyak keretein belül megtanulni a Solid Edge alapjait. Azért, hogy ott még jobban és még több tudást tudj felhasználni tanáraid nem sajnálták az időt és részt vettek egy általunk tartott képzésen. Most már újult erővel és még több tudással vágnak neki az új tanévnek.

Hogyan kezdjem el

Ez mindig a legnehezebb, mert tegyük fel például egy autót vagy kerékpárt szeretnék tervezni.

A nemes cél kitűzve, kezdjünk neki. Ebben a blog sorozatban különböző hétköznapi tárgyak tervezésén keresztül mutatok be hasznos funkciókat/ parancsokat. Megismerkedhettek az alap parancsokkal, majd túllépve az alapokon belekóstolunk ritkábban használt parancsokban is.

A modellek tervezésekor nem megyünk végig a számításokon, méretezéseken, „csak” felépítjük őket.

Kerékpár kerék megtervezése

Azért, hogy megjöjjön a kedvetek és  valami látványos eredményt is fel tudjunk mutatni az első blog végén lássunk is neki a tervezésnek.

A kiválasztott kerékre a 28 colos gumiabroncs illik. Ennek megfelelően alakítjuk majd a méretet.

Tervezés során használt parancsok:

  • vázlat készítés
  • forgás kihúzás
  • méretezés
  • radiál menü használat (JEG nyomva tartása mellett hozható elő)
  • Változó tábla
  • rugalmas alkatrész

A végtelenbe és tovább

Ha megvannak az alapok, akkor irány tovább. A következő blogbejegyzésben folytatjuk.

Addig is ne feledjétek, a tippsor mindig a segít!

 

Ügyféltámogató mérnök, szakterülete a Solid Edge modellezés, rajz környezet, nagy szerelések.
Érettségi után a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki szakon folytatta tanulmányait. Itt fogalmazódott meg benne, hogy a gyártástechnológia az, ami hozzá a legközelebb áll, így abba az irányba szakosodott. Az évek során gyakornokként kipróbálta magát az Audi-ban és a Rábában is, így értékes tapasztalatokkal fejezte be tanulmányait. 2012 januárjában kitüntetéssel diplomázott a BME Gépészmérnöki Karán. Ezt követően helyezkedett el a Siemensnél. Ettől számítva 4 évet töltött el a cégnél először Nürnbergben, majd Karlsruhéban. Az itteni tevékenységét Teamcenter és hozzá tartozó CAD intergrációk támogatásával kezdte, majd innen lépett tovább a következő szintre, amikor már a következő verzióhoz tartozó fejlesztéseket tesztelte és segédkezett az esetleges hibák javításában. 2015 októberétől ismét visszatérve Magyarországra a jelenlegi munkahelyéről ügyféltámogatóként igyekszik segíteni ügyfeleinket a felmerülő problémáik megoldásában.

A szerző további cikkei »

Archívum