Átállás Active Workspace felhasználói felületre

Ebben a bejegyzésünkben az általunk forgalmazott Teamcenter PLM rendszer kliensek -Teamcenter Rich Client (RAC) és Active Workspace Client (AWC) – közötti átállás témakörével foglalkozunk.

Teamcenter Rich Client

Mi is a Teamcenter Rich Client (RAC)?

A RAC a Siemens által fejlesztett Teamcenter PLM (Product Lifecycle Management) rendszer telepített kliense, ami a felhasználó számítógépén fut. A RAC egy átfogó és funkciógazdag felület a Teamcenter szoftverrel való interakcióhoz. Robusztus környezetet biztosít a felhasználók számára a termékadatok eléréséhez és kezeléséhez, a másokkal való együttműködéshez és a különböző feladatok elvégzéséhez.

A Rich Client a Teamcenter csomag kulcsfontosságú eleme, amely számos képességet kínál, többek között:

  1. Adatkezelés: A RAC lehetővé teszi a felhasználók számára a termékadatok, például elemek, struktúrák és dokumentumok létrehozását, szerkesztését és kezelését.
  2. Együttműködés: A felhasználók valós időben együttműködhetnek másokkal, olyan funkciók segítségével, mint az egyidejű szerkesztés, a kommentálás és a feladatkezelés.
  3. Vizualizáció: A Rich Client fejlett vizualizációs képességeket biztosít, beleértve a 2D és 3D megjelenítést, jelölést és megjegyzést.
  4. Integráció: A zökkenőmentes felhasználói élmény érdekében integrálódik más Teamcenter modulokkal, például a Struktúrakezelővel, a Változáskezeléssel és a Munkafolyamatokkal.
  5. Testreszabás: A RAC testreszabható az egyedi felhasználói igényekhez, olyan funkciókkal, mint a felhasználó által meghatározott munkafolyamatok, egyéni űrlapok és személyre szabott műszerfalak.

Active Workspace Client

Mi is az Active Workspace Client (AWC)? Az AWC a Siemens által fejlesztett Teamcenter PLM (Product Lifecycle Management) rendszer vékony kliense. Ez a kliens egy modern, könnyen kezelhető és telepítés mentes felület a Teamcenterhez, ami böngészőn keresztül érhető el. Ennek köszönhetően egy azonnal használható klienst kapnak a dolgozók, amit a legtöbb ma használatos eszközön el lehet érni. A kliensben gyorsan és áttekinthető módon tudják a felhasználók elérni a PLM rendszerben található információkat, feladatokat.

AWC-ről részletesen a korábbi cikkünkben olvashat.

Miért váltsak?

Tudjuk, hogy a funkcionalitás önmagában nem elég, a használhatóság kritikus fontosságú. Az Active Workspace Client a felhasználóra összpontosít, nem a technológiára. Az AWC egyszerű, intuitív élményt teremt, hogy a felhasználók minimális betanítással gyorsan produktívak lehessenek. A felhasználói élmény az alkalmi felhasználóktól egészen a haladó szintűekig skálázható.

A teljesítmény szintén kritikus, mindennek reszponzívnak kell lennie, minden eszközön és korlátozott memóriával rendelkező böngészőkben is működnie kell (A teljesítmény megeszi a használhatóságot reggelire, ebédre és vacsorára). A virtualizációs technológia biztosítja, hogy egy vékony kliens jól teljesítsen a nagy adatmodelleken is.

Az Active Workspace Client az idők során sokat fejlődött, és rendelkezik a legtöbb olyan funkcióval, amelyre a felhasználóknak a PLM-klienstől elvárnak. Az Active Workspace Client verzióihoz egyre több funkciót adtak hozzá, kezdve a 2. verzióban található alapvető kereséstől a 6. verzióban található EBOM-ig. És ezzel nincs vége a fejlődésnek.

Az Active Workspace Client nem csak a Rich Client legtöbb funkciójával rendelkezik, de számos területen már több képességgel is rendelkezik, mint a RAC.

Nézzük kicsit konkrétabban:

  • Minden felhasználó számára a neki releváns információkat mutatja.
  • AWC támogat minden funkciót, amire a felhasználónak a napi munkája elvégzése során szüksége van (adatkezelés, BOM, 3D megjelenítés, munkafolyamatok, riportok, …).
  • A modern kinézetnek és működésnek köszönhetően a felhasználók gyorsabban elsajátítják a használatot.
  • Könnyű kezelhetőség és átláthatóság miatt kevesebb a támogatási eset.
  • Kevesebb IT erőforrás igény, telepítés mentes kliens.
  • Könnyen konfigurálható
  • CAD programok támogatása
  • Felhő kompatibilis

Mivel jár az átállás?

Az átállás kis erőforrással, rövid idő alatt megvalósítható, ugyanis csak az AWC felhasználói felületet szükséges beállítani a felhasználói/ügyfél igények alapján. A korábbi szerver oldali beállításokat általában nem szükséges módosítani, azok teljes mértékben használhatók.

Az átállás során a szerverre telepítésre kerülnek a Active Workspace Client számára szükséges szolgáltatások (web szerver, továbbfejlesztett kereső -, vizuális megjelenítő szolgáltatás). Ezek a szolgáltatások erőforrásigényesek. Ennek okán előfordulhat, hogy a szerver hardver igényét bővíteni szükséges.

Miután a fentiek elkészültek, utána már csak egy rövid oktatásra van még szükség. Ennek a keretein belül a felhasználók megismerik a AWC kliens működését, annak alapelveit.

Összefoglalásként

Átállásal a felhasználók gyorsan produktívak lehetnek és mindezt alacsony ráfordítással meg lehet valósítani.

Szakmai vezető, ügyféltámogató mérnök szakterülete a Teamcenter bevezetése, felhasználók oktatása, és szakmai támogatása.

Informatikával előszőr általános iskolai utolsó éveiben találkozott, ekkor kapta meg első számítógépét. Már ekkor is az érdekelte, miként lehet szoftverek segítségével a munkát megkönnyíteni.

Középiskolai tanulmányai alatt gépgyártástechnológiával és számítástechnikával ismerkedett. Felsőoktatási tanulmányait villamosmérnökként végezte 2002-ben a Budapest Műszaki Főiskola, Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karán.

Tanulmányai után informatikával kezdett el foglalkozni. 2004 óta különböző ügyviteli rendszerek bevezetésével, támogatásával és folyamatfejlesztéssel foglalkozott egy neves orvostechnikai cégnél, ahol mindig is fontos volt az adatkezelés, automatizálás és folyamatfejlesztés.

2017-ben csatlakozott az Enterprise Grouphoz, Teamcenter szakmai vezető és ügyféltámogató pozícióban, ahol a korábban megszerzett széleskörű tapasztalatait tovább tudja azóta is bővíteni.

A szerző további cikkei »

Archívum