Digitalisipar.hu, avagy búzától a kenyérig
Változás, ez az a szó, ami állandóan érvényes körülöttünk. Minden változik és ez igaz az ipar minden területére. Az Ipar 4.0 kezdi belopni magát a hétköznapokba, a digitális világ nélkül már nem megyünk semmire, ha nem tehetünk ellene, akkor legalább használjuk ki az előnyeit és lehetőség szerint kerüljük a hátrányait.
Mi is az a digitalisipar.hu weboldal?
A weboldal középpontjába igyekeztünk keresni egy olyan, mindenki számára érthető dolgot, ami meghatározza a mindennapjainkat és régmúltra nyúlik vissza az eredete. Több befutó is volt, de végül a kenyérre esett a választás, mert mire a búzából az egyik legalapvetőbb élelmiszer az asztalunkra kerül számtalan folyamaton megy keresztül, amely segítségével jó párhuzamot lehet vonni az iparban lezajló változásokkal, a digitális ipari forradalommal. Tehát úgy is fogalmazhatunk, hogy a digitális ipar víziója úgy kell nekünk, mint egy falat kenyér, ez ma még túlzásnak hangzik, de tíz év múlva már máshogy fogunk visszatekinteni ezekre a mondatokra. Igyekszünk segítséget adni, hogy mitől válik egy cég digitálissá, hogy milyen előnye van a 3D-s tervezésnek, miért fontos az adatok helyes kezelés és még lehetne sorolni. Egy kicsit mindenki magára fog ismerni az oldal olvasása közben – hisz ez volt a cél – de, új inspirációkat kaphat, hogy milyen irányba célszerű fejleszteni a vállalkozását, vagy a munkahelyét ahol dolgozik.
Már használok CAD/CAM/CAE megoldásokat, akkor a cégem Ipar 4.0 kompatibilis?
Erre nem lehet igennel vagy nemmel válaszolni. Az, hogy valaki már használ tervezéshez CAD rendszert, mondjuk Solid Edge-t, attól még számtalan buktatóval találkozhat. Talán úgy lehetne megfogalmazni szoftveres oldalról, hogy törekedni kell a lehető legmagasabb fokú digitális adat, tartalom előállítására és kezelésére, amelyek segítségével, elemzésével még tökéletesebb berendezéseket, eszközöket lehet tervezni, gyártani, amelyek továbbfejlesztése a vásárlói visszajelzések alapján is történhet. Az első fontos dolog, hogy közös nyelvet beszéljünk, amikor a digitális vállalat, vállalkozás kerül szóba, igyekeztük összeszedni azokat a pontokat, amelyek ebbe az irányba terelnek egy céget. Az is kijelenthető, hogy egy vállalkozás nem attól válik digitálissá, hogy mindent magára akar erőltetni, hanem attól, hogy a rá jellemző pontokat használja, kihasználja és keresi a digitális továbblépés, fejlődés lehetőségeit.
Van példa a digitális ipar irányába való elmozdulásra a KKV szektorban?
Örömmel kijelenthetjük, hogy van, egyre több van. Említhetnénk azt a győri telephellyel is rendelkező célgépek építésével foglalkozó magyar tulajdonú vállalkozást, amely adatbázis alapon csoportmunkában tervez és oszt meg adatokat ügyfeleivel, beszállítóival. A kinyomtatott gépkönyvek, használati utasítások helyett interaktív pdf-eket használnak, csökkente a papíralapú információáramlást, az általuk tervezett gépek képesek a magasabb fokú kommunikációra, egyedi alkatrészeket 3D-ben nyomtatnak ki, de odafigyelnek arra is, hogy az alkalmazottak a digitális, XXI. századi körülmények között dolgozhassanak, alkothassanak és még nem is említettük a VR/AR nyújtotta lehetőségeket, amelyek a bevezetése lesz a következő lépésük.
Ez az ajtó mindenki előtt nyitva áll, megoldásainkkal, világlátásunkkal szeretnénk minél több ügyfelünknek segíteni, hogy be tudjon lépni rajta. Jó böngészést!
Ügyféltámogatási vezető, szakterületei a gépészeti tervezőrendszerek (kiemelten a Solid Edge) és a hozzájuk kapcsolódó alkalmazások szakmai támogatása. Egyetemi tanulmányai alatt találkozott a 2D-s számítógépes rajzolással, majd később egy nehezen használható CAD szoftverrel, amitől szabadulni akart minden áron. Az élet úgy hozta, hogy az egyetemen találkozott egy lánnyal (későbbi felesége), aki Solid Edge-t tanult így általa ismerkedett meg a programmal. Tanulmányai után pénznyerő automatákat terveztett 2007-ig, majd ekkor váltott, és Solid Edge terméktámogató mérnökként folytatta pályafutását. A 2012-es változások hatására ügyféltámogató mérnök pozícióba lépett be az Enterprise Group – PLM üzletágába, ahol a szoftverek mellett az ügyfelekre is jobban fókuszál. A Solid Edge ügyféltámogatási csapatát 2015-től vezeti, kollégáival az a céljuk, hogy minél több elégedett ügyfelet tudhassanak a soraikban. Feladatköre a kollégái szakmai koordinálása, az értékesítési folyamat segítése, bemutatók tartása, új technológiák felkutatása és implementálása, valamint szakmai együttműködés a fejlesztőkkel. Hisz a folyamatos tanulás fontosságában, a privát szakmai blogján (solidedgest.wordpress.com) a következő gondolat szerepel Henry Fordtól:
“Akárki, aki abbahagyja a tanulást, öreg, legyen bár 20 vagy 80 éves. Akárki, aki folyamatosan tanul, fiatal marad. Az élet legnagyobb dolga az, hogy az eszedet fiatalon tartsd.” Az ügyfeleitől ő is sokat tanul, minden nap egy új lehetőség a tudás megszerzésére és továbbadására. Az elmúlt évtizedben számtalan barátot köszönhet a Solid Edge-nek Szegedtől Győrig vagy az Egyesült Államoktól Indián át Új-Zélandig.