Blog

IPAR 4.0: Magyar kis- és középvállalatok a digitális korszakváltás kapujában

Ingyenes tudásanyaggal segíti az Enterprise Group az ipari szegmensben tevékenykedő kis- és középvállalatok digitalizációját.

A digitalizáció feltartózhatatlan ütemben tör be életünk különböző területeire: szociális kapcsolattartásunk átalakítása után most az Ipar 4.0-n. Egy új ipari forradalmon a sor, hogy átformálja a teljes gyártási és ellátási láncot. Ez kétségtelenül komoly paradigmaváltást jelent az ipari vállalatok számára stratégiájuk kialakításában. Hazánk egyik vezető, magyar tulajdonban lévő rendszerintegrátora, az Enterprise Group – felismerve e korszakváltás jelentőségét – olyan programot indított, mellyel az ország ezen ipari kis- és középvállalatait segíti abban, hogy a zökkenőmentes digitalizáció segítségével maradéktalanul kiaknázhassák a saját vállalkozásukban rejlő lehetőségeket, messze megelőzve ezzel a térség hasonló méretű vállalkozásait, azok digitális fejlettségét.

A nyugati civilizáció eddigi három ipari forradalma után napjainkban épp a legújabbat, a negyediket éljük át. Ennek során a fizikai munkaeszközök egy információs hálózatba kapcsolódnak. A gazdaság ezáltal egy óriási, intelligens információs rendszerbe integrálódik. Azaz az ipari folyamatok teljes mértékben digitalizálódnak.

ipar 4.0 ingyenes webinar

Digitális vállalat

A digitális vállalat fogalma azonban jóval többet jelent, mint az új technológiák használata: „Ami ezen digitális vállalatokat megkülönbözteti a hagyományos vállalkozásoktól, az az, hogy ők képesek a digitalizáció előnyeit átemelni a vállalat kultúrájába, stratégiájába és működési módjába, versenyelőnyt kovácsolva ezekből” – fogalmazott Béke Gyula, az Enterprise Group PLM üzletágának vezetője„Mivel a gazdasági fejlődés az ország összes piaci szereplőjével közös érdekünk, ahhoz, hogy minél több ipari kis- és középvállalatnak segíthessünk a digitalizáció folyamatában. Partnerünkkel, a Siemens PLM Software-rel olyan digitális tudásbázis létrehozását tűztük ki célul, melyhez bárki díjmentesen hozzáférhet” – tette hozzá.

Regisztráljon az ipari digitalizációs webinárjainkra!

A fentiek szellemében összeállított ingyenes digitális tudásanyag részét képezi egy, az ipari digitalizáció tudnivalóit összefoglaló weboldal mellett egy online webkonferencia-sorozat is, mely állomásain különböző, a mindennapi ipari teendők hatékonyságát növelő digitális megoldások kerülnek bemutatásra interaktív módon. Az Enterprise Group szakértői az online eseményeken túl személyesen is segítenek a kkv-knak közelebb kerülni az ipari digitalizációhoz: az első nyílt nap – mely június 7-én kerül megrendezésre – középpontjában az új ipari trendek világában való tájékozódás, s az ebből történő profitálás elősegítése áll.

„Magyarország egyik vezető hi-tech vállalataként úgy véljük, sokrétű szakmai tapasztalatunkat kötelességünk közös célunk, azaz a gazdasági növekedés szolgálatába állítani. Szeretnénk, ha az ipari digitalizációhoz szükséges tudásanyagot minél többen elsajátítanák, hogy abból az egész ország profitálhasson hosszú távon” – mondta el a programról Orbán Előd, az Enterprise Group ügyvezető igazgatója.

A tervezett webinárok és nyílt nap:

Dátum  Téma
 2018. szeptember 6.  Webinár: a digitális vállalattá válás lehetőségei
 2018. október 16.  Webinár: új gyártási technológiák alkalmazása a digitalizáció segítségével
 2018. november 13.  Webinár: rendszerszemléletű tervezési és gyártási folyamatok bevezetése
 2018. november 22.  Őszi nyílt nap az ipari digitalizációról

 

A webináron résztvevők és a webinár után az online kérdőívet kitöltők között értékes nyereményeket sorsol ki az Enterprise Group!

Beosztás: Marketing referens a PLM Üzletágnál
Szakterület: Üzleti kommunikáció

Szakmai életút és hobby:
Az Enterprise Group PLM üzletág marketing referense vagyok 2016 nyara óta. Feladatom, hogy marketinges munkámmal és reklám tevékenységekkel támogassam a Siemens és a VERO cad/cam szoftverek népszerűségét, sikerességét és elterjedését. Ennek érdekében nagyon sok tematikus nyílt napot, rendezvényt szervezek és sok szakcikket jelentetek meg különböző tematikus magazinokban. Mindig is a marketing és a kreatív tevékenységek vonzottak. Ezért iskoláimat is ennek megfelelően üzleti kommunikáció és marketing területen végeztem.

A szerző további cikkei »

Új hozzászólások

Archívum