KeyShot 10 – fény derül az újdonságokra

Ahogy a Solid Edge is folyamatosan fejlődik és új verziói jelennek meg, úgy a KeyShot is időről időre megújul. A következő verzió a KeyShot 10-es CAD csomagja a korábbi Solid Edge verziónkkal kompatibilis, így ha használni szeretnénk annyi dolgunk van, hogy letöltjük a gyártó honlapjáról.

 

Egy fényes újítás

KeyShot segítségével két típusú fényt tudunk használni. Az egyik a környezet alapú, amely a környezet beállításaival módosítható: ez egy általánosabb megoldás, egy képet és egy fény tervet tartalmaz, ami meghatározza az hogy melyik pozícióból, milyen erős fény vetüljön a modellünkre.

A másik esetben a modellekhez rendeljük közvetlenül a fényeket. Ez a módszer pontosabb és részletesebb megoldást kínál, cserébe általában több beállítást és nagyobb erőforrást igényel a rendszerünktől és tőlünk.  A személyre szabást segíti a Light manager (Fény opció) menü, amely kigyűjti azon fényeket, amelyeket a jelenetünk tartalmaz. Ezen ablakon keresztül gyorsan tudjuk a beállításukat módosítani:

A fények pontos beállítását segíti egy grafikus újítás ezáltal jobban láthatjuk merre vetül a fény, ezen grafikus megjelenítésen keresztül módosíthatjuk is például a spotlámpák fényének sugárzási szögét és a fókusztávolságát ezáltal finomítva a megvilágítást. Továbbá a fény mozgatását is megkönnyíti az , hogy grafikusan is megkapjuk a forgatás irányát.

Újra gondolt Move Tool (mozgatás) opcióval több lehetőségünk van módosítani az alkatrészek pozícióit és nem lesz szükségünk az oldalsó panelre. A pozíciókat közvetlenül a megjelenő panelon is tudjuk módosítani X,Y,Z koordináták alapján és az elforgatások szögét.

 

Vadászat a szentjánosbogarakra, avagy egy új szűrő

A KeyShot 9-es verzióval megjött a renderelés új lehetősége: a videókártyával támogatott renderelés.  Ezzel többszörösére gyorsítható a fotorealisztikus képek készítése. Ezzel az opcióval szorosan összekötve a Denoise (Zajszűrés) funkciója is megjelent és ez a funkció további beállítással bővült. A Firefly Filter segítségével a csúcsfényes pontokat tudjuk finomítani és eltüntetni, így a kész képből nem „lóg ki” pár fényes pont, ezen hatást nevezik angolul Firefly-nak (szentjánosbogár).

Éles kontúrok, ez nem csak mese

Lehetőségünk van nem csak realisztikus képeket készíteni, hanem rajz vagy mesehatású képeket létrehozni, ezen anyagokat Toon típusú anyagoknak nevezzük. Ez az anyagtípus a korábbi verziókban is elérhető volt, viszont most már nem csak a kontúrok kiemelésére tudjuk használni. Ezen anyagoknak most már árnyékolást is létre tudunk hozni és áttetszőséget is tudunk adni ezáltal realisztikusabb megjelenést biztosítva. További lehetőség a csak kontúr anyag, amivel a drótvázhoz hasonlóan csak az éleket jelenítjük meg, a háromszögelt felület határok nélkül. Köszönet Csizmadia Zoltánnak  modellért 🙂

Egyedül egy modellel?

Néha szükségünk van rá, hogy egyetlen alkatrészre koncentrálva dolgozzunk.  Általában az anyagát finom hangoljuk, vagy matricát készítsünk rá. A Solo Mód ebben segít nekünk, ez egy gyorsan ki be kapcsolható parancs, hasonló az „Elkülönítés” parancshoz. A bekapcsolása villámgyorsan történik, az “S” gyorsbillentyű segítségével gyorsan tudjuk ki-be kapcsolni ezt a funkciót.

A Solid Edge és a KeyShot együttműködése egy gyors és egyszerű megoldást kínál fotorealisztikus képek és prospektusok bemutató képeinek készítéséhez. Az új parancsok segítségével még gyorsabban elérhetjük a kívánt eredményeket.

Beosztás: ügyféltámogatási mérnök
Szakterületek: Solid Edge, Keyshot

Szakmai életút:

3 évig oktatással foglalkoztam az NCT Akadémia felnőttképző intézményben. CNC programozást és Solid Edge kezelését tanítottam a diákoknak. Majd 3 évig az NCT Kft. szerszámgépgyárában szereztem tapasztalatot szerszámgép tervezőként. Napi szinten találkoztam a tervezés során felmerülő feladatokkal és ismertem meg a Solid Edge által felkínált lehetőségeket…

Hobbi:
Olvasás, Renderelt képek készítése, 3D nyomtatás

A szerző további cikkei »