KeyShot Studio – Élesedik az új verzió

Új év, új Solid Edge, új KeyShot új logóval? De miéééért?

Az elmúlt pár év kétségtelenül az új logók korszakát hozta el. Miközben ügyfeleink már megszokták a Solid Edge, pontosabban a Siemens termékek új logóját, most a KeyShot logójának frissítésével is találkozhattak.

Ez a pár év az új logók időszaka: ügyfeleink, miután megszokták a Solid Edge, pontosabban a Siemens termékek új logóját, most a KeyShot új logójával is találkozhattak. Ezenfelül a KeyShot gyártója megszakított egy rövid trendet, mégpedig az évszámos jelölést; helyette KeyShot Studio néven indíthatjuk a renderelést.

Az új „Studio” elnevezés az együttműködési lehetőségekre utal, hiszen új csomagok, mint a KeyShot Dock és a KeyShot HUB, még hatékonyabbá teszik a csapatmunkát. Ezek különösen a nagyobb projekteken dolgozó csapatok számára lehetnek kulcsfontosságúak. 

Ebben a cikkben azonban a Solid Edge Classic csomag részeként elérhető, KeyShot for Solid Edge licenccel használható KeyShot Studio kerül a középpontba. Ez a csomag az egyéni fájlrendszer alapú munkavégzésre összpontosít.

Élesítés: az ördög a részletekben rejlik

Rendereléskor különféle célok vezérelhetnek minket. Gyakori, hogy egy egyszerű, gyors képet szeretnénk megosztani a közösségi médiában, a Facebookon vagy Instagramon. Ilyen esetekben az alacsonyabb felbontás és a kevésbé részletgazdag képek is elegendőek lehetnek. Az összhatás itt fontosabb, mint az apró részletek kidolgozása.

Ekkor jön jól a GPU renderelés és a Denoise funkció enyhe elmosása, amellyel ezt gyorsan létrehozhatjuk.

Amikor viszont nagyobb felbontású képet szeretnénk készíteni, például egy molinóra, nagyobb képernyős kivetítésre vagy 4K monitorra, a részletek is fontosak lehetnek. Itt kap szerepet a Sharpen funkció, amely a textúrák részleteit emeli ki. Az alábbi képen látható a funkció jelentősége, kisebb textúráknál jelentkezik: gépiparban ilyenek lehetnek szálcsiszolt felületek, perforált lemezek, érdes festékek felülete.

Homályosítás: Denoise, gyorsabban és szebben

A GPU renderelés megjelenésével elérhetővé vált a Denoise funkció, amely a szemcsésséget csökkenti enyhe elmosással. Ezáltal a GPU rendereléskor előforduló apró szemcsék eltűnnek. A funkciót továbbfejlesztették, hogy még gyorsabb és esztétikusabb eredményt érhessünk el. Videók esetében ez különösen nagy segítség lehet.

Henger matrica mélysége

Amennyiben vékony falú üvegre feszítünk matricát, a hengeres ráfeszítést érdemes alkalmaznunk. Egy új „Depth” (mélység) kapcsolóval beállítható, hogy a matrica ne nyúljon túl az üvegfal belső oldalára is, egy fekete felületet hagyva, mint egy árnyék. Ez különösen azoknak fontos, akik sok vékony hengeres üveget matricáznak és renderelnek.

Mozgatás funkció fejlesztése

Végül, de nem utolsósorban, említsük meg talán a legfontosabb fejlesztést. Ez nem egy teljesen új funkció, vagy hatalmas előrelépés, de a mindennapi munkát jelentősen megkönnyíti.
A mozgatás ablakban mostantól a három alap tengely (X, Y, Z) színjelölést kapott, amely segít a tengelyek gyors és pontos azonosításában. Ezen felül új gyorsbillentyűk is hozzáadásra kerültek, amelyek jelentősen felgyorsítják a munkafolyamatokat. Az alábbi gyorsbillentyűket érdemes megjegyezni: 

Gyorsbillentyűk:

Ügyféltámogató mérnök, Szakterülete a Solid Edge és Keyshot. 3 évig oktatással foglalkozott az NCT Akadémia felnőttképző intézményben. CNC programozást és Solid Edge kezelését tanította a diákoknak, majd 3 évig az NCT Kft. szerszámgépgyárában szerzett tapasztalatot szerszámgép tervezőként. Napi szinten találkozott a tervezés során felmerülő feladatokkal és így ismerkedett meg a Solid Edge által felkínált lehetőségekkel.

A szerző további cikkei »

Archívum