KeyShot PROfesszionális felhasználásra
A Solid Edge telepítésekor már évek óta települ a KeyShot is, amivel valósághű képeket készíthetünk a termékeink modelljéről. Ezen kívül az animációinkat is át tudjuk vinni, amit ott renderelhetünk a megfelelő anyagok beállításaival. Ez a licensz a CAD szoftverrel együttműködő verziója, amely szándékosan a tervezés látványterveiért felel. Előfordulhat azonban, hogy több funkcióra, finomabb beállításokra lesz szükségünk. Ha „kinőttük” a KeyShot CAD funkcióit, és sokat renderelünk, akkor beruházhatunk a PRO verzióra. A különbségeket ez a táblázat mutatja be, de most csak a PRO verzió bővített funkcióit mutatom be.
Modellek bárhonnan
A KeyShot PRO verziója önálló programként működve több fájltípust is tud importálni, így már nem a CAD szoftverhez van kötve. Természetesen a Solid Edge modelljeinket is be tudjuk olvasni vele. Tehát a modelleket több fájltípusból beolvashatjuk, melyeknek a felbontását importáláskor beállíthatjuk és utána az újrahálózás paranccsal még finomíthatunk rajta.
Bizonyos szintig tudjuk a modell geometriáját is módosítani: itt nem modellező funkciókról van szó vázlat és kihúzás eszközökkel, hanem a modellek geometriáját textúrák segítségével módosíthatjuk, ezt a modellt pedig kimenthetjük 3D nyomtatáshoz. Ezen felül kijelölhetünk különböző háló elemeket, amellyel szétvághatjuk a meglévő felületeket többfelé.
Anyagok több rétegben
Az anyagok beállítása már a CAD verzióban is nagyon részletes, de a PRO verzióban egy új „világ” nyílik meg számunkra. A Material Graph grafikus módon segít több szint mélységű anyagot létrehozni, amely még realisztikusabb kinézetet eredményez. Ha több termék verziót is szeretnénk egy termékből elkészíteni, akkor pedig a Multi Material funkció segít nekünk. Az anyagok között megjelenik a RealCloth bővített módosítása, amely a textiliparnak nagy segítség és készíthető vele realisztikus ruhadarab. A Fuzz funkcióval bolyhos anyagokat tudunk létrehozni mellyel élethűbb ruhadarabot, vagy akár műfüvet is készíthetünk.
Fókuszban a pontos beállítás
Több szempontból érdemes egy problémát megvizsgálni mielőtt azt megpróbáljuk megoldani, igaz ez a renderelésre is. Egy beállított kamera állásban finom mozgásokat már nem mindig egyszerű elvégezni, mert nem látunk rá minden alkatrészre. Ebben segít a Geometria nézet, melyben külső szemszögből tudjuk a modelljeinket és a kamerát mozgatni, így finomítva a termékünk képén.
A környezet és külső világítás beállítása a HDRI Editor segítségével szépen módosítható. Módosíthatjuk a meglévő fényeinket és létrehozhatunk új fényforrást a külső környezeten. Ezen környezetet kihasználva panoráma képet is készíthetünk.
Különböző változatok
A Színsémákról már említettem szót. A színeken kívül a különböző termékverziókat hozhatunk létre, ez leginkább a Solid Edge szerelés család cserélhető alkatrészeire hasonlít. Különböző környezeti verziókból és világításokból válogathatunk, majd ezen verziókat külön-külön rendelhetjük egy renderelési listába, így sorba rendezve a feladatokat másnapra elkészülnek a portfólió képei.
Animációk készítése
A professzionális bemutatók legjobb módja egy látványos animáció. Ilyen mozgó képsorokat létrehozhatunk alkatrészek pozícionálásával kulcspontok mozgatásán keresztül. Ekkor ezen kulcspontokkal egy pályát rajzolunk meg, amik a szerkezet mozgását szabályozzák. Másik módja a kinézet animációja, aminek segítségével egy rövid videón belül bemutathatjuk a különböző színváltozatokat a termékünkön színátmenetek segítségével.
Forgatható bemutató a honlapra
Lehetőségünk van bemutatót készíteni a termékünkről a honlapunkra, amelyet egérrel tudunk forgatni. Nagyszerű lehetőség arra, hogy bemutatót készítsünk a Solid Edge modelljeinkről. Beállíthatjuk hány darab képet készítsünk vagy hány fokonként elforgatva tudjuk ezt elkészíteni. Egérrel mozgatva körbeforgathatjuk a terméket, mintha csak egy CAD szoftverben tennénk.
Itt elérhető egy ilyen beállítás.
Ügyféltámogató mérnök, Szakterülete a Solid Edge és Keyshot. 3 évig oktatással foglalkozott az NCT Akadémia felnőttképző intézményben. CNC programozást és Solid Edge kezelését tanította a diákoknak, majd 3 évig az NCT Kft. szerszámgépgyárában szerzett tapasztalatot szerszámgép tervezőként. Napi szinten találkozott a tervezés során felmerülő feladatokkal és így ismerkedett meg a Solid Edge által felkínált lehetőségekkel.